::Fikir Zikir::

"Perbaikilah dirimu di samping kamu mengajak orang lain kepada kebaikan." -Hassan Al-Banna-

Apr 4, 2012

Bersama Mereka Yang Kau Cinta


~Aku sentiasa ingin bersama mereka yang Kau cinta, kerana di situ aku merasa bahagia~

~Bersama-Mu dan mereka yang mencintai-Mu; menguatkan daku~


Di perhimpunan hati-hati itu, 
terasa kerdil jiwaku, 
bersama mereka yang berjiwa besar, 
aku pohon kesyukuranku pada-Nya. 

Aku bukanlah siapa-siapa, 
bukan hebat ilmu agamanya, 
tidak hafaz Al-Quran 30 juzuk di dada, 
dan bukan jua akhlakku sempurna. 

Aku manusia, 
punya banyak cacat dan cela,
tiap kali meningkat, sering aku jatuh semula. 

Aku di sini, 
dengan hati-hati ini, 
rasa amat bahagia. 

Aku di sini, 
dengan hati-hati ini, 
walau bukan berkait darah, 
bukan dengan pertalian keluarga, 
tapi bila bersama mereka, 
aku merasa cinta.

Aku di sini, 
terkait hati, 
kerana jalan cinta yang sama, 
aku bahagia bersama mereka. 

Wahai Allah, 
terima kasih memilih hamba-Mu, 
yang kerdil dan hina
bersama mereka berjiwa besar, 
memegang amanah-Mu berjuang di dunia, 
mengharap redha-Mu 
mengutip bekal ke Syurga. 

Wahai Allah, 
aku tersenyum hari ini
kerana Kau memilih diriku yang tidak pernah sempurna 
dan tetapkanlah diriku
bersama mereka yang Kau cinta
dan mendamba cinta-Mu tiap ketika. 

 Bersama-Mu 
dan mereka yang mencintai-Mu
menguatkan daku.

~Wahai Tuhan, tetapkanlah hatiku dengan keimanan, biarpun jatuh, aku akan pantas menggapai semula tali-Mu~ 

3 comments:

cinta puisi on July 17, 2012 at 10:01 PM said...

puisi yang amat indah..:D, mohon share ye tuan punya blog..:)

Raudhatul Nadwah on July 28, 2012 at 11:13 AM said...

Silakan. Moga bermanfaat bersama =)

Unknown on January 3, 2016 at 8:09 PM said...

Saya mohon share kata2 indah puan..izinkn yaa.tkasih.

 

Ringkasan Tetamu

Hatiku Milik-Mu Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino