::Fikir Zikir::

"Perbaikilah dirimu di samping kamu mengajak orang lain kepada kebaikan." -Hassan Al-Banna-

Aug 2, 2023

Pacsa IICON 2023: Episod Bermakna


 ~Manfaatkan waktu dalam hidup ini, hargai masa bersama orang-orang yang Allah amanahkan untuk kita, dan teruskan perjuangan.~

Alhamdulillah syukur atas segala-galanya. Syukur sangat dapat buat pembentangan konferens buat pertama kali. Berdebar-debar sampai rasa nak muntah. 

Apapun selain dapat membentang, Subhanallah sangat gembira jumpa guru-guru zaman ijazah dulu. Walaupun hampir 13 tahun lepas setelah menjadi anak murid kepada guru-guru, Allah izinkan guru-guru masih ingat lagi anak murid yang kerdil ni. Mungkin agaknya batch kami baru ke-3, senang nak kenal kan siapa tak datang tu. Hu. 

Mengumpul juga energi-energi positif daripada sahabat satu batch Phd di Kulliyyah yang sudah selesai Proposal Defense, semoga Allah mudahkan perjalanan semuanya. 

Alhamdulillah dapat jumpa sahabat-sahabat alumni. Yang jadi pengajar, yang sedang belajar, yang senior, yang junior, dan sahabat sekelas - subahanallah feeling reunion. 

~My lovely classmates 2006~2010~


~Batch Kulliyyah of Nursing 2, 3, 4 dan 6~

Perbualan kami daripada bertumpu kepada diri, sampailah ke organisasi, dan masa depan profesion. Ha, dah lama tak cerita tang tu, dah lama tinggalkan topik-topik berat itu semua sejak last kami anjurkan simposium pertama kebangsaan dulu. 

Saya bertanya juga bila boleh saya buat pembentangan proposal kajian (proposal defense) kepada penyelia utama. Kata beliau, "Esok pun boleh." Haha.
Terima kasih pada SV dan Co-SV yang sangat membantu.

Alhamdulillah berita gembira, Allah mudahkan next milestone insya Allah. 

Seize The Moment

Saya selalu ingat pesan mentor saya, untuk seize the moment walaupun kita sibuk dengan tugasan-tugasan yang belum selesai. 

Walaupun kita sibuk samada dengan kerjaya atau tugasan di luar rumah yang lain; ibu ayah, keluarga mertua, terutama sekali pengorbanan suami dan anak-anak tak boleh dilupakan. 

Terutama sekali apabila due date conference semakin hampir, memang masa tidur saya dengan si kecil Ali pada waktu malam sangat sedikit. Suami memang sangat memahami dan selalu tanya progress. Apabila anak-anak dah tidur, suami siap menjadi assistant saya untuk tolong bacakan data lagi supaya jadi member-checking saya tak tersilap masukkan data. 

What more could I ask for? 

Semoga Allah balas kebaikan semuanya termasuk ahli keluarga yang supportive. Dan si Ali kecik, yang Ummi dia tinggalkan sekejap untuk pergi berjuang. Rewards anak-anak dan suami semasa saya sedang conference, adalah bawa mereka bersama. Sementara Umminya sedang bekerja di dewan hotel, anak-anak bebas mandi kolam, main playground dan gunakan kemudahan di situ. Dan terutama restu dan doa ibu yang Allah angkat ke-sisiNya, semoga Allah rahmati ibu bapa saya. 

0 comments:

 

Ringkasan Tetamu

Hatiku Milik-Mu Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino