::Fikir Zikir::

"Perbaikilah dirimu di samping kamu mengajak orang lain kepada kebaikan." -Hassan Al-Banna-

Aug 24, 2023

Phd: Kuatkan Semangat dan Jalan Terus!


Selalu Penyelia tesis saya berkata sebelum ini, "Bila dah bersedia, boleh submit borang untuk Seminar Gap."

Semalam selepas berakhirnya sesi seminar gap of knowlegde dan method (Pre-Proposal Defense) di bilik konferens di Kulliyyah kami, saya dan tim penyelia berbincang untuk tambah baik. Mereka sangat supportive untuk saya teruskan pula pembentangan Proposal Defense dalam masa terdekat ini. 

Ikutkan penyakit perfectionist saya ni, memang rasa banyak lagi nak dibetulkan ni. Rasa macam banyak lagi yang di laut dalam, belum dikutip dan dimasukkan dalam proposal kajian ini. 

Dan last sekali konklusi penyelia-penyelia saya bersungguh berkata, "Esok hantar borang."
Ya, borang untuk dapatkan tarikh pembentangan Proposal Defense.

...........

"Dah boleh dah bersedia Proposal Defense ni. Ok, boleh vision untuk next grant lepas ni."

"Saya nampak gap of research awak."

"Really interesting dan out of the box study."

"Overall ok sangat."

Saya tepek sini some of the positive words daripada assessor, penyelia dan sahabat yang hadir online semalam.

Terima kasih kepada assessor, chairman dan ketiga-tiga penyelia saya, sahabat-sahabat yang hadir online seminar dan semua sahabat yang sangat positif untuk bagi galakan langkah seterusnya. Dan tak lupa mentor pengurusan tesis saya yang banyak didik kurangkan penyakit perfectionist pelajar Master Phd ni.

Macam biasa, saya tetap nervous, tapi insya Allah saya akan teruskan usaha ini (sambil tarik nafas panjang). 

Infiniti syukur Alhamdulillah.

~Saya simpan sini sebagai memori milestone dalam hidup ini, dan harapan agar sesiapa yang membaca juga akan teruskan perjuangan dan kuatkan semangat anda!~

0 comments:

 

Ringkasan Tetamu

Hatiku Milik-Mu Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino