::Fikir Zikir::

"Perbaikilah dirimu di samping kamu mengajak orang lain kepada kebaikan." -Hassan Al-Banna-

Jul 30, 2009

Kami berlindung dengan-Mu




"Kami berlindung dengan Mu ya Allah! Tuhan yang memiliki keagungan dan kekuasaan, kami berpaut pada-Mu Ya Allah, Tuhan pemilik sekelian alam yang ghaib, dan kami bertawakkal kepada Mu Ya Allah, Tuhan yang hidup lagi tidak mati. Wahai Tuhan kami, jauhkanlah kami dari wabak ini, lindungilah kami darpada kebinasaan yang dasyat, dan peliharalah kami dari segala penyakit yang berjangkit, taun dan bala bencana, dengan ihsan-Mu, wahai Tuhan yang Maha Lembut lagi Maha Mengetahui. Sesungguhnya Mu Ya Allah, Maha Berkuasa atas segala sesuatu. Selawat dan salam ke atas junjungan penghulu kami Nabi Muhammad s.a.w, ahli keluarganya, serta sahabat-sahabatnya. Segala pujian bagi-Mu, Ya Allah Tuhan pemilik sekelian alam."

Doa di atas merupakan bingkisan doa yang berikan oleh seorang rakan sekelas ketika slot tazkirah sebelum sesi pembelajaran kami bermula.

Ramai antara adik-adik sekuliyyah yang melalui screening H1N1 kerana ada outbreak of fever sebaik sahaja selesai program motivasi yang lalu. Hati ini berdoa agar ianya bukan disebabkan virus tersebut. Mungkin sahaja akibat susah payah bermandi lumpur sewaktu kem motivasi hari itu.

Pada rakan saya yang sudah demam setakat ini dan tidak dapat hadir ke kelas, maafkan saya andai saya tidak mempedulikan 'chief complaint' yang diberikan kelmarin.

"Nadiah, aku demam ni, kau tak peduli pun." kata rakan sekelas saya itu.

"Tak nampak macam demam pun. Pergilah klinik." jawab saya acuh tak acuh.

Maafkan saya andai berkata begitu, kerana saya tidak pandai untuk berlemah lembut dengan berlainan jantina dari saya. Hanya saya mohon agar Allah memelihara rakan-rakan saya, keluarga serta semua insan-insan yang ada dari kemudharatan dan kebinasaan.

Maafkan saya, insan yang terlalu kecil dan lemah ini.

2 comments:

Unknown on August 3, 2009 at 11:55 AM said...

naddy, semoga cepat sembuh..

Raudhatul Nadwah on August 3, 2009 at 6:58 PM said...

thanks, fiey... Alhamdulillah, semakin sihat berbanding hari-hari yang lepas.

 

Ringkasan Tetamu

Hatiku Milik-Mu Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino