::Fikir Zikir::

"Perbaikilah dirimu di samping kamu mengajak orang lain kepada kebaikan." -Hassan Al-Banna-

Jul 10, 2009

Untukmu Teman, Bingkisan Rinduku


~Khas buat sahabat-sahabatku...~



"Sudah pastilah kecintaan-Ku itu untuk orang-orang yang saling ziarah-menziarahi kerana Aku. Sudah pasti pula kecintaan-Ku untuk orang-orang yang saling mencintai kerana Aku,sudah pasti pula kecintaan-Ku pada orang-orang yang saling bantu-membantu kerana Aku. Juga sudah pastilah kecintaan-Ku untuk orang yang saling tolong-menolong kerana Aku."
(Riwayat Ahmad dan Hakim)



Tika aku melihat bintang,

Aku merenung langit Ilahi,

Sepinya bintang andai menyeri seorang diri.

Tentu lebih indah dan tampak terang di kaki langit andai ada bintang-bintang lain yang menemani.

Sahabat, tika itulah aku terkenangkan dirimu.

Sepanjang hayatku,

Aku menemui sahabat sejati mahupun teman yang sama-sama tabah berjuang dalam kehidupan ini.

Syukur padaNya kerana aku dikurniakan nikmat ditemukan dengan intan dan permata yang tak mungkin ku dapati di mana-mana toko emas sekalipun walaupun dengan ukuran wang ringgit yang berjuta.

Sahabat, ada kalanya kita ketawa dan menangis bersama. Sekali sekala juga kita menjauh hati andai tersilap kata atau terguris perasaan.

Namun, sahabat, sedarkah dikau, andai kita selalu merasakan yang manis dalam hidup tanpa ada kepahitan, pasti nikmat manis itu tidak sehebat mana bila kita hanya merasa satu saja perisa dalam kehidupan.

Tapi, Allah kurniakan kita ujian dan dugaan dalam persahabatan agar kita menghargai waktu-waktu indah masa bersama. Sungguh, aku sayang padamu teman.

Semoga rasa kasih dan cintaku ini pada sahabatku akan bercambah menjadi pohon kasih nan mekar. Moga ia kekal ke akhirnya, hatta hingga ke negeri abadi. Moga persahabatan dirahmati atas dasar iman dan taqwa kepadaNya.

Teman, hanya Dia yang tahu betapa di kala ini aku sangat merinduimu.

Saat bersama-sama dalam waktu suka mahupun duka.

Salam sayang teristimewa buatmu dari hati yang merindu...



0 comments:

 

Ringkasan Tetamu

Hatiku Milik-Mu Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino