::Fikir Zikir::

"Perbaikilah dirimu di samping kamu mengajak orang lain kepada kebaikan." -Hassan Al-Banna-

Jul 27, 2009

Muhasabah Diri


"Perbaikilah dirimu di samping kamu mengajak orang lain kepada kebaikan."
-Hasan Al-Banna-



Slot Muhasabah Diri yang diselitkan dalam Kem Motivasi di Pantai Balok Jumaat lalu bersama adik-adik Tahun 1 Kulliyyah of Nursing, alhamdulillah, berjalan lancar. Terkesan atau tidak, saya sendiri tidak mampu memberi jawapan yang pasti pada pertanyaan buat hati yang bukan saya miliki.

Jazakkallah khairan kasira pada Khamisah, Hafizah, Kak Marlina, Ria Izzati, Nizam, Jadulhaq dan Firdaus atas kerjasama kalian menjayakan slot yang dikendali pelajar-pelajar kejururawatan tahun akhir ini. Terima kasih atas nasihat dan peringatan yang diberikan sepanjang proses perbincangan. Biarpun wasilah kita berbeza, namun, matmalat mencari redha dan cintaNya tetap sama. Begitu juga pada adik-adik sekuliyyah yang memerah keringat dan memberi kesempatan pada kami yang datang bertandang.

Memuhasabahkan diri orang lain tidak bererti bahawa kita sudah cukup sempurna. Namun, ia lebih pada sebuah perkongsian, peringatan untuk saling berpesan-pesan ke arah kebaikan, juga berpesan pada diri yang selalu alpa. Tidak bermakna juga bahawa seorang senior yang telah dewasa umurnya itu sudah cukup dewasa juga pemikirannya. Umur bukan kayu pengukur untuk sebuah kematangan dan ukuran nilaian iman.

1 comments:

humm on August 6, 2009 at 9:45 AM said...

sangat-sangat menyukai sesi muhasabah tu. tq for ur involvement in this program. ayat2 puitis naddy at the end of the prog mmg menyentuh hati. keep it up, my dear sister!

 

Ringkasan Tetamu

Hatiku Milik-Mu Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino