::Fikir Zikir::

"Perbaikilah dirimu di samping kamu mengajak orang lain kepada kebaikan." -Hassan Al-Banna-

Jan 17, 2010

Kerana Kita Sama-Sama Muslim


~Sesungguhnya Engkau tahu bahawa hati ini telah berpadu berhimpun dalam naungan cintaMu, bertemu dalam ketaatan, bersatu dalam perjuangan menegakkan syariat dalam kehidupan...~



Sahabat,
Kerana kita sama-sama Muslim,
Hati ini bersedih untukmu,
Alir air mataku,
Sayang padamu,
Nasihatimu.

Sahabat,
Kerana kita sama-sama Muslim,
Aku pedulimu,
Aku teguri dirimu,
Moga ia kesilapan tiada sengaja.

Sahabat,
Kerana kita sama-sama Muslim,
Berulang kali kau ulangi,
Hingga hati parah sekali,
Kerana membiar dan menyaksi,
Seolah tiada kudratku lagi.

Sahabat,
Tiada yang kumahukan,
Melainkan untuk kebaikanmu,
Menegakkan yang hak,
Bukan untuk mengaibkanmu,
Hanya kerana aku sayang padamu dan agamaku.

Sahabat,
Aku bukan kabilahmu,
Kasihanilah aku,
Seperti Ansar dan Muhajirin,
Kerana kita sama-sama Muslim.

Sahabat,
Hanya kerana,
Kita tidak sebangsa,
tidak satu kaum,
tidak sama rasa,
tidak satu jalan,
tapi destinasi kita sama,
Kalimah mulia;
Tiada Tuhan Selain Allah,
Muhammad itu Pesuruh Allah.
Kerana kita sama-sama Muslim.

Sahabat,
Ini teguran,
Bukan permusuhan,
Kerana kita sama-sama Muslim.

Sahabat,
Dengarkan dengan hati,
Kerana kita sama-sama Muslim,
Aku peduli,
Kerana kita sama-sama Muslim,
Dirimu ku sayangi.


~Friendship isn't how you forget, but how you forgive,
Not how you listen, but how you understand,
Not how you see, but how you feel,
Not how you let go, but how you hold on!~

0 comments:

 

Ringkasan Tetamu

Hatiku Milik-Mu Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino