::Fikir Zikir::

"Perbaikilah dirimu di samping kamu mengajak orang lain kepada kebaikan." -Hassan Al-Banna-

Nov 16, 2009

Usah Biar Hatimu Serapuh Kaca


~Allah, pimpinlah diriku untuk bangkit semula, meneruskan langkah perjuangan ini. Cekalkan hati dan semangatku, kurniakan ketabahan...~


~Moga dirimu mekar bak jambangan bunga yang akan kekal seri dan harumnya.~

Mudahnya manusia berubah untuk menarik hatimu. Dan akhirnya apabila hatimu sudah tertarik padanya, dia merubah dirinya kepada yang dulu.

Mudahnya manusia sedaya upaya cuba menonjolkan diri untuk dikenali olehmu. Dan akhirnya dia berkata kepada sahabatmu: "saya tidak pernah mengenalinya."

Mudahnya manusia memberikan harapan dengan kesungguhan perbuatan. Dan kemudian, dia mengatakan kepada dirimu: "sejak bila saya bagi awak harapan?"

Mudahnya manusia mengatakan "you'are my only one" dan kemudian dia meninggalkanmu bersama wanita lain ketika dirimu dalam penantian.

Duhai wanita, jangan biarkan hatimu serapuh kaca. Usah biarkan hatimu seperti berlian palsu yang mudah retak dan hilang serinya. Jadilah wanita ibarat mutiara yang bersinar dan memberi sinar pada yang lain.

Andai kau kecewa, pandanglah ke langit. Langit yang luas seolah-olah memberi harapan. Moga redhaNya bersamamu.

Usah biarkan sejarah silam berulang kembali. Jangan biarkan dirimu jatuh ke lubang yang sama lagi. Berhati-hati dalam melangkah. Andai kau jatuh, bangunlah dan usah mudah mengalah.

Terus kuatkan hatimu kerana Allah sentiasa berada di sisimu untuk memberi kekuatan hati dan jiwamu. Percayalah, Allah amat menyayangimu dan kerana itu Dia menguji cintamu padaNya.

Namun, jangan membenci. Doakan kebahagiaan dan petunjuk untuk jadi lebih baik dan terbaik padanya. Kerana hati wanita itu tidak akan bersinar bahagia dengan adanya benci sesama saudaranya di dalam hatinya.

Gapailah terus cintaNya. Nescaya Dialah yang pasti akan memberi bahagia pada dirimu selamanya. Kerana Dialah yang tidak pernah salah atau tidak pernah lupa.

Dia (Musa) menjawab, "Pengetahuan tentang itu ada pada Tuhanku, di dalam sebuah kitab (Lauh Mahfuz), Tuhanku tidak salah ataupun lupa;
(Taha; 20:52)

~Ungkapan cinta pada lelaki yang bukan mahram itu tidak akan pernah ada pada diri seorang muslimah sebelum ijab dan kabul kerana ia hanya tercipta bagi yang haknya sahaja.~

0 comments:

 

Ringkasan Tetamu

Hatiku Milik-Mu Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino