::Fikir Zikir::

"Perbaikilah dirimu di samping kamu mengajak orang lain kepada kebaikan." -Hassan Al-Banna-

Aug 30, 2009

Bayi Ramadhan



Sudah 10 tahun usia perkenalan dan persahabatan ini. Mawaddah dan Hafiz; semenjak di bangku sekolah hinggalah di ijab qabul kan dan sekarang menanti untuk menimang cahaya mata pertama.

Jumaat lalu, baru saja berseloroh dengan Mawaddah, "aku rasa little mujahid ni lahir 31 Ogos la Mawaddah."

"Aku pun harap macam tu. Biarlah minggu ni," jawabnya.

Penggunaan 'kau aku' hanya digunakan apabila kami bersembang berdua dan tidak digunakan dengan sahabat-sahabat lain yang menggunakan 'saya awak'.

Selalu saja kami bersembang tentang little mujahid mahupun pahit manis menjadi seorang ibu mengandung.

Selesai kelas, kami berpisah. Menuju untuk balik ke rumah masing-masing minggu ini. Sempat saya berseloroh kembali ketika bersalam dengannya, "Selamat bersalin Mawaddah."

Alhamdulillah, malam tadi mendapat berita yang Mawaddah sudah ada tanda-tanda untuk bersalin. Dah ada 'bloody show' (turun darah). Bukaan rahim sudah 1 cm. Nampaknya little mujahid sudah bersedia untuk melihat dunia.

Syukur kepada Allah. Semoga Allah membantu urusanmu, Mawaddah dan Hafiz. Buat Mawaddah dan Hafiz, setelah 9 bulan menunggu, kini masanya hampir tiba. Penantian untuk melihat little mujahid yang mula mewarnai hidup kalian berdua sudah hampir sampai masa.

Buat little mujahid, makcik juga tertunggu-tunggu kelahiran little mujahid. Tentu little mujahid sudah biasa mendengar suara makcik bila bersembang dengan umi kan. Semoga little mujahid menjadi anak yang soleh dan musleh, menjadi khalifah Allah di muka bumi dan hamba yang dicintaiNya. Juga menjadi penyejuk mata dan pententeram jiwa ayahanda dan bonda. Ameen.

"Dan juga mereka (yang diredhai Allah itu ialah orang-orang) yang berdoa dengan berkata: 'Wahai Tuhan kami, jadikanlah kami beroleh daripada isteri-isteri serta zuriat keturunan kami, perkara-perkara yang menjadi penyejuk mata (menenangkan hati), serta jadikanlah kami sebagai imam bagi orang-orang yang bertaqwa'."
(Surah Al-Furqan, 74)

0 comments:

 

Ringkasan Tetamu

Hatiku Milik-Mu Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino