::Fikir Zikir::

"Perbaikilah dirimu di samping kamu mengajak orang lain kepada kebaikan." -Hassan Al-Banna-

Sep 26, 2009

Hakikat Cinta


Katakanlah (Muhammad), "Aku tidak kuasa mendatangkan manfaat mahupun menolak mudarat bagi diriku kecuali apa yang dikehendaki Allah. Sekiranya aku mengetahui yang gaib, nescaya aku membuat kebajikan sebanyak-banyaknya dan tidak akan ditimpa bahaya. Aku hanyalah pemberi peringatan dan pembawa berita gembira bagi orang-orang beriman."

(Al-A'raf; 7:188)


Tika aku melihat langit,
Ku lihat kebesaranMu yang sentiasa memayungiku.

Apabila ku menunduk ke bumi,
Ku pijak tanah yang Kau beri untuk ku huni.

Aku melihat pohon dan dedaunan yang bergerak selagu irama bayu yang membisik merdu,
Aku mendengar bisikan pujian dan cintanya kepadaMu.

Wahai Tuhan,
Kebesaran-Mu yang manakah lagi mampu kudustakan?
Kecintaan manakah lagi yang utama aku tuluskan hatiku ini?

Wahai Tuhan,
Pemilik segala hati.
Ingin kutundukkan hatiku padaMu
Jauh dari berhala cinta dunia dan seisinya.

Wahai Tuhan,
aku takut pada cinta yang bukan sejatinya milikku,
pandulah aku,
tunjukkan arah redhaMu padaku,
agar ia tidak sesat dan menyesatkan...

Wahai Tuhan, dengarkan rintihan hatiku...

~Hakikat cinta yang sejati adalah milikNya yang abadi~

0 comments:

 

Ringkasan Tetamu

Hatiku Milik-Mu Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino