::Fikir Zikir::

"Perbaikilah dirimu di samping kamu mengajak orang lain kepada kebaikan." -Hassan Al-Banna-

Sep 27, 2009

Teruskan Usaha!


"Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari kesedihan dan kedukaan. Aku berlindung kepadaMu dari sifat lemah dan malas. Aku berlindung kepadaMu dari sifat bacul dan kikir. Aku berlindung kepadaMu dari beban hutang dan penindasan orang."


Alhamdulillah, sampai juga saya ke UIA Kuantan untuk meneruskan kembali pengajian setelah bercuti raya sekaligus 'mid term break' kami.

Berakhirnya Ramadhan bermakna selesai juga silibus kami. Tiba masa menabur amal dan bakti juga mengaplikasikan segala teori. Maka, bermula esok petang saya dan rakan sekelas akan memulakan 'clinical posting' di ICU dan CCU. Dan saya terpilih ke ICU. Memang mendebarkan bagi diri yang tidak menjejakkan kaki ke situ. Persediaan? Em...

Walaupun begitu, masih ada beberapa lagi 'assignment' yang perlu disiapkan. Masih mencari 'sources' dan 'reference' yang perlu.

Semoga masih sempat lagi berkongsi sesuatu di kala 'clinical posting' ini. Hujung minggu ini masih ada jemputan walimah dari rakan sekolah, juga mungkin ada kelas persediaan hari Sabtu sebelum 'posting nursing management' untuk 4 minggu seterusnya nanti. InsyaAllah...

Pernah Rasulullah ditanya, "Pekerjaan apakah yang terbaik?"
Baginda s.a.w menjawab, " Pekerjaan yang terbaik ialah usaha seseorang dengan tangannya sendiri dan semua urusan jual beli yang dianggap baik (diredhai).
(Hadith Riwayat Ahmad, Baihaqi).



0 comments:

 

Ringkasan Tetamu

Hatiku Milik-Mu Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino